- Προσχώρηση της Ελλάδας στην Διακήρυξη για τη Ναυτιλία μηδενικών εκπομπών έως το 2050
- Δημιουργία πράσινων λιμένων
- Επιδότηση-πριμοδότηση πράσινων άγονων ακτοπλοϊκών γραμμών
- Πρωτοβουλία κατασκευής υβριδικού ηλεκτροποωθούμενου Ferry (Αίγιο – Τριζόνια – Άγιος Νικόλαος)
ήταν μερικές από τις δεσμεύσεις της Ελλάδας, μέσω του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, στην 27ηΔιάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή COP 27
Ο Πρωθυπουργός Κυριακός Μητσοτάκης στην παρέμβαση του στη Σύνοδο Υψηλού Επιπέδου κατά την 27η Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή, (7-8 Νοεμβρίου 2022, Σαρμ Ελ Σεϊχ, Αίγυπτος), μίλησε για την ενεργειακή μετάβαση ως ευκαιρία και στρατηγική αναγκαιότητα για την Ελλάδα, η οποία θα επιτρέψει τον επαναπροσδιορισμό του οικονομικού μοντέλου και την ευθυγράμμιση της μελλοντικής μας ανταγωνιστικότητας από την αιολική και ηλιακή ενέργεια που έχουμε σε αφθονία.
Σημείωσε ότι η χώρα μας ήδη πρωτοπορεί στην παραγωγή ανανεώσιμης ενέργειας, καθώς περισσότερη από την μισή ηλεκτρική ενέργεια προέρχεται από υδάτινη, ηλιακή και αιολική αξιοποίηση. Τα τελευταία 20 χρόνια, η χρήση άνθρακα έχει μειωθεί κατά 80%, ενώ η ενέργεια που καταναλώνουμε σήμερα, εκπέμπει 30% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα απ΄ ότι το 2005.
Αναφερόμενους στους στόχους της χώρας για την ενεργειακή μετάβαση, μεταξύ αυτών ανακοινώθηκε η πρόθεση διπλασιασμού της παραγωγής ανανεώσιμης ενέργειας έως το 2030, η στροφή της χώρας μας από εισαγωγέα σε καθαρό εξαγωγέα ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά και η συμμετοχή μας στην μεταφορά ενέργειας και υδρογόνου από την Β. Αφρική και τη Μέση Ανατολή στην Ευρώπη.
Επισημάνθηκε ο νέος στρατηγικός ρόλος της χώρας μας, όντας στο επίκεντρο ενός νέου διαδρόμου που θα επανακαθορίσει τον ενεργειακό χάρτη της Ευρώπης. Τέλος τονίστηκε η σημασία που δίνει η χώρα στην ανάπτυξη υποδομής και εισαγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου αλλά και στη βραχυπρόθεσμη παραγωγή λιγνίτη, τόσο για λόγους διαχείρισης της ενεργειακής κρίσης, όσο και για την ανάγκη διασφάλισης της ομαλής μετάβασης στην επόμενη μέρα στην ενέργεια.
Παράλληλα και αναφορικά με τις προκλήσεις για την πράσινη ναυτιλία (Green Shipping Challenge), η Ελλάδα δεσμεύτηκε να μειώσει τις εκπομπές σε έξι (6) κύριους λιμένες μέσω ανάπτυξης συστημάτων από ξηράς παροχής ηλεκτρικής ενέργειας και την παραγωγή ανανεώσιμης ενέργειας, να υλοποιήσει σχέδιο δράσης για την απαλλαγή από ανθρακούχες εκπομπές των ακτοπλοϊκών πλοίων που επιχειρούν με σύμβαση δημόσιας υπηρεσίας, να δρομολογήσει το πρώτο υβριδικό πλοίο στην Ελλάδα και τέλος να προσχωρήσει στη Διακήρυξη για τη ναυτιλία μηδενικών εκπομπών έως το 2050.
Για περισσότερες πληροφορίες εδώ: