Μακρά παράδοση στη ναυπήγηση σκαφών αναψυχής διαθέτει η χώρα μας, η οποία όμως είχε ανακοπεί τα τις τελευταίες δεκαετίες. Τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και Ελευσίνας στο παρελθόν και αυτό της Golden Yachts της οικογένειας Δράγνη στο Πέραμα σήμερα έχουν παραδώσει «διαμάντια» στην αγορά.

Ορισμένα, μάλιστα, από τα superyachts που κατασκευάστηκαν τα προηγούμενα χρόνια σε ελληνικά ναυπηγεία συμπεριλαμβάνονται ακόμη ανάμεσα στα κορυφαία σε διεθνές επίπεδο.

Η εξειδικευμένη σε θέματα θαλάσσιου τουρισμού ιστοσελίδα superyachts.com εξέδωσε πρόσφατα τη λίστα με τα 100 μεγαλύτερα υπερπολυτελή σκάφη που βρίσκονται στις θάλασσες το 2023. Σε αυτά συγκαταλέγονται και έξι με ελληνική «υπογραφή».

Η ελληνική 6άδα

Το μεγαλύτερο εξ αυτών είναι το «Maryah», μήκους 125 μέτρων, το οποίο παραδόθηκε το 2014 από τα ναυπηγεία Ελευσίνας. Το σκάφος μπορεί να μεταφέρει περίπου 54 επιβάτες. Αυτήν τη στιγμή δεν είναι γνωστή η τοποθεσία του.

Λίγο πιο κάτω στη λίστα συναντάμε το «Atlantis II», μήκους 115,82 μέτρων, το οποίο ναυπηγήθηκε το 1981 στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Στο σκάφος μπορούν να φιλοξενηθούν 26 επιβάτες σε 13 καμπίνες. Σήμερα εντοπίζεται από τη ναυτιλιακή πύλη MarineTraffic στο Μονακό.

Στο ίδιο ναυπηγείο ολοκληρώθηκε το 1973 η κατασκευή του «Issham Al Baher», μήκους 115,8 μέτρων και μεταφορικής ικανότητας 14 επιβατών. Στην αρχή κυκλοφόρησε με το όνομα Atlantis και ανήκε στον Σταύρο Νιάρχο, ενώ στη συνέχεια πέρασε στην ιδιοκτησία της βασιλικής οικογένειας της Σαουδικής Αραβίας. Το όνομά του φέρεται να έχει αλλάξει σήμερα σε «Navtilvs», σύμφωνα με τη βάση δεδομένων Equasis.

Από τα μεγαλύτερα superyachts του κόσμου δε θα μπορούσε να λείπει το 95μετρο «Ο’PARI», προϊόν κατασκευής του ναυπηγείου Golden Yachts της οικογένειας Δράγνη, το οποίο βγήκε στην αγορά το 2020 και μπορεί να φιλοξενήσει 12 επιβάτες σε 14 καμπίνες.

Το συγκεκριμένο ναυπηγείο κρατά «ζωντανή» την κατασκευαστική δραστηριότητα σκαφών αναψυχής στην Ελλάδα. Εντός του έτους θα παραδώσει και το «O’Rea», μήκους 77 μέτρων.

Ακολουθεί το «Queen Miri», μήκους 91,5 μέτρων, το οποίο παραδόθηκε από το ναυπηγείο Νεωρίου στη Σύρο το 2004 και φιλοξενεί έως 36 επιβάτες. Η MarineTraffic εντοπίζει το σκάφος σήμερα στη Γένοβα της Ιταλίας. Σε σελίδες ναύλωσης σκαφών αναφέρεται πως το τίμημα ενοικίασής του το καλοκαίρι ανέρχεται σε 1,82 εκατ. ευρώ την εβδομάδα και το χειμώνα σε 1,5 εκατ. εβδομαδιαίως.

Την εξάδα των ελληνικών yachts κλείνει το «Moonlight II», μήκους 91,4 μέτρων, με έτος κατασκευής το 2005 στη γιάρδα του Νεωρίου στη Σύρο.

Το σκάφος, το οποίο βρίσκεται στο Ντουμπάι, φιλοξενεί 36 επιβάτες σε 18 καμπίνες. Το κόστος ναύλωσης φέρεται να διαμορφώνεται σε 645.000 ευρώ την εβδομάδα.

Πηγή : Γιώργος Γεωργίου, ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ, https://www.naftemporiki.gr/maritime/1438623/exi-ellinika-superyachts-sto-top-100/

Advertisement
%d bloggers like this:
close-alt close collapse comment ellipsis expand gallery heart lock menu next pinned previous reply search share star